Görme Engelliler



Derslik Sayısı: 10
Öğretmen Sayısı: 16
Öğrenci Sayısı: 315

Okulumuzda Kazan Dairesi Faliyete Girdi

Kış aylarında özellikle küçük çocuklar bağışıklık sistemleri zayıf olanlar hastalıklara daha kolay yakalanıyor. Kara kışın soğuk, karlı ve tipili havalarda hastalıklar da kapımızı çalıyor.  1-Dışarıda daha az kalmaya dikkat edin! Ne kadar iyi giyinseniz de soğuk havada dışarıda kalacağımız süreyi mümkün olduğunca kısa tutmaya bakın. Aslında soğuk hava bağışıklık hücrelerinin sayısını artırarak mikroplara karşı savunma sistemimizi güçlendiriyor. Ancak uzun süre soğukta kalınca vücudumuzun savunma mekanizması tükendiğinden, hastalanmaya yatkın hale geliyoruz. 2- Kat kat giyinmek vücut ısımızı koruyor Kışın dondurucu soğuğunda kalın kazak yerine kat kat giyilen kıyafetler tercih edilmelidir. Böylece sıcak ortamlarda terlememek için üzerimizdekilerin birisini çıkarabiliriz. Aksi takdirde terleyerek, dışarıya çıktığımızda üşüyeceğimiz için, kas tutulmalarına neden olabiliyor. Kışın terlemeyi engelleyen ve ıslanmaya karşı koruyucu özellikte kıyafetler giyilmeli. 3- Vücudumuzun dayanıksız bölgelerine dikkat! En çok üşüyen organlarımız burun, kulak, baş, eller, ayaklar ve parmaklardır. Bu organların üşümemesi için eldiven, çorap, atkı ve bere takarak korumamız gerekli. Baş üşüdüğünde soğuk çarpması sonucu sinüzit, orta kulak ve bademcik iltihabı görülebiliyor. 4-Kışın akciğer ve kalp hastaları daha dikkat etmeli! Kış aylarında özellikle akciğer ve kalp hastalığı olanların mümkünse dışarı çıkmamaları, çıkarken de tedbirli olmaları gerekiyor. Akciğer sorunu olanların burun ve ağızdan soğuk havayı ciğerlerine çekmeleri başta soğuk algınlığı, nezle, grip ve daha da önemlisi zatürre riskini artırıyor. Bere, kalın atkı, kar maskesi vb. kıyafetler kullanmalı. Kalp damar hastalarının, soğuğun vücutta yarattığı stres hormon artışı nedeniyle ani damar daralması sonucu kalp krizi ve inme riski nedeniyle çok daha dikkatli olmalıdır. 5-Yüksek tansiyon hastaları ilaçlarını yanında bulundursun! Yüksek tansiyonu olanların burun, kulak, baş, eller, ayaklar ve parmaklardaki kılcal damarların soğuktan büzüşmesi sonucu tansiyonları yükselebilir. Bu nedenle doktorlarına danışarak yanlarına acil durumda kullanacak ilaçlarını almadan yola çıkmasınlar. 6-Gözlerimize dikkat! Karlı havalarda kar gözlüğü mutlaka yanınızda olmalıdır. gözleri kar gözlüğü ile korumak göz kurumasını ve kızarıklığını engelliyor. 7-Sıvı alımı ihmal edilmemeli Az sıvı tüketenler uzun süre soğukta kaldıklarında, vücudun uç noktalarında susuzluğa bağlı olarak kılcal damarlarda daralmaya olmasından kaynaklanan, soğuk yanığı denen donmalara neden olabilir. Ayrıca mikropların dışarı atılması için gereken burun akıntısı ve balgamın koyulaşmasına neden olur. Kahve ve çay gibi burun ve boğaz salgılarını kurutan içecekler yerine ıhlamur, kuşburnu, nane-limon çayı tüketimi öneriliyor. 8-Alkol alımına dikkat! Alkol ise kılcal damarlarda burun ve yanaklarda sıcaklık hissi, kızarmaya neden olarak vücut ısısının arttığı hissini verse de, aynı zamanda ısı kaybı yaratarak donma riskini artırıyor. Alkolün idrarla su kaybına da neden olduğu da unutulmamalıdır. 9-Sigara içilmemeli! Burun, boğaz ve akciğerlerin hava yolları toz ve mikropların içeriye girmesini engelleyen onları dışarı süpüren ince tüycükler bulunuyor. Karlı ve soğuk havalarda sigara içmek solunum yolu hastalıklarına davetiye çıkarıyor. 10-Egzersiz yapın Düzenli yapılan egzersiz kış aylarında da ihmal edilmemeli. Soğuk havalara bağlı soğuk algınlığı ve gribal hastalıklara karşı dayanıklılığı egzersizle artırabilirsiniz. Düzenli egzersiz yapanlar bu hastalıklara daha az yakalanıyor hem de yakalandığında çok daha çabuk iyileşiyor.   11-Araçla yola çıkanlara uyarı! Araç içerisinde mahsur kalma riskini düşünerek en az 2 gün yetecek miktarda su ve gıda, kalın battaniye, acil yardım çantası bulundurmak gerekir. Araçta hareketsiz kalınca donmamak için özellikle el ve ayak parmakları oynatacak hareketler yapılması faydalı olacaktır. 12-Elleri cebinize sokmayın Karlı, buzlu havalarda dengeyi sağlamak için eller cepte yürümeyin. Özellikle yaşlılar bu havalarda düşerek bir yerlerini kırabiliyor. Dışarı çıkarken tabanı kaymayan ayakkabı giymek, baston kullanmak, mümkünse yalnız dışarı çıkmamak öneriliyor. 13- Beslenmeye dikkat! Kış aylarında soğuğa karşı direnci arttıran besinler tüketilmelidir. C vitamininden zengin portakal, greyfurt, kırmızı biber, kuşburnu, boza, kefir, yoğurt, sirke, turşu gibi fermente edilmiş faydalı bakterilerden zengin gıdalar, bağışıklık sisteminin ham maddesi olan hayvansal proteinler tüketilmesi tavsiye ediliyor. Şekerli gıdalar ise, bağışıklık sisteminin mikroplarla mücadelesini zorlaştırıyor. Pirinç, patates, hamur işi yemekler, tatlılar, şerbetler, meşrubatlardan uzak durulmalıdır. 14- D vitamininin önemi… Kış aylarında güneş göremediğimiz için hastalıklara karşı korucu olan D vitaminimizi, kan düzeyini ölçtürmek ve doktorumuza danışarak takviye almak yararlı olabilir. 15- Düzenli uyku Kaliteli uyku bağışıklık sistemini güçlendiriyor, 7-8 saat uyumak hastalıklara karşı direncimizi artırıyor.